PVOO Facebook  PVOO Twitter  PVOO LinkedIn

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

Social media - De kracht van mond-tot-mondreclame

Vraag aan een goede vriend waar hij het lekkerste gebak van Oegstgeest koopt en je zal zijn mening veel eerder geloven dan een advertentie van diezelfde bakker. Waarom? Omdat jouw vriend geen winstbelang heeft bij promoten van de bakker. Zo werken social media ook! Niet het merk, maar de fans van het merk voeren de marketing door berichten te verspreiden en te promoten.

“Stop selling, start storytelling!”
Social media gaan alleen voor je werken als je goed community management voert. Dat betekent dat je rekening houdt met de regels van het social medium, en weet hoe je fans kan informeren en inspireren, zodat ze gaan liken, delen en reageren. Maar daar gaat het vaak mis! Ondernemers zijn gewend om te verkopen, niet om verhalen te vertellen.

Social advertisement
Facebook telt al 8 miljoen Nederlandse accounts en zij zijn allen te bereiken via zeer betaalbare Facebookadvertenties. Deze kunnen heel precies mikken op geslacht, leeftijd, locatie, demografische gegevens en interesses. Volop kansen dus voor ondernemers om via social media de omzet te vergroten én advertentiekosten te besparen.

Steven de Jong, Social media marketeer
25 september 2014

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

Nog geen lid van de PVOO? Klik hier om je in te schrijven.