De nieuwe retail
Het gedrag van het winkelend publiek veranderd. Dit is niet nieuw. U zal zelf ook meer en meer via internet bestellen. Niet voor niets loopt de V&D slecht en BOL bijvoorbeeld veel beter, om maar niet te noemen Coolblue, waarbij je om 23:59 wat kan bestellen en dan zelfs op zondag wordt bezorgd. Het nieuwe winkelen wordt meer bepaald door de veeleisende en goed voorbereidde consument.
Onlangs is er een bijeenkomst geweest over de retail in de Leidse regio. Hierbij zijn de winkelgebieden in drie groepen gedeeld. Recreatief winkelen, voor de boodschappen en doelgerichtwinkelen. Ieder met z’n eigen kenmerken en sterktes.
Oegstgeest heeft recreatief winkelgebied (De Kempenaerstraat) en boodschappen winkelgebied de Lange Voort. In vergelijk tot de regio staan beide winkelgebieden aan de top! (Benchmark RMC). Dit is iets waar we als ondernemend Oegstgeest en als inwoner trots op mogen zijn. Maar, gezien de ontwikkelingen is het zaak deze positie te versterken en door de unieke kenmerken te combineren verder uit te bouwen. Nauwe samenwerking zal hiertoe bijdragen.